صفحه اصلی   مقالات مشاوره ای   افزایش انگیزه در شرایطی که دیگران خسته شده‌اند!

افزایش انگیزه در شرایطی که دیگران خسته شده‌اند!


امروزه در شرایط سختی زندگی می کنیم. روال آموزش و تدریس مدارس به ناچار دستخوش تغییرات شده و دانش آموزان در منزل و در محیطی خارج از مدرسه، مفاهیم کتاب را می آموزند. چه بسا که حتی بار اصلی تدریس برعهده والدین می افتد. همین مسئله میتواند مشکلاتی را به همراه داشته باشد. از جمله شایع ترین این مشکلات، از بین رفتن انگیزه است. این مسئله غیرقابل کتمان است که در برهه ای از زمان، دانش آموزان به واسطه تلاش های بیش از حد، اشباع می شوند. این اشباع شدگی میتواند آنها را از کورس رقابت دور کند. از همین رو بهره گیری از روش های مختلف جهت افزایش انگیزه بسیار کاربردی می باشد.

در چنین شرایطی، تنها کاری که باید انجام داد، ادامه دادن به تلاش است. روبرو شدن با شرایط کسل کننده، آن هم با ظهور ویروس کرونا و شرایط قرنطینه، اجتناب ناپذیر است. اما همین قدم ها و کارهای کوچک شما را از بسیاری از افراد پیش می اندازد.

آیا تاکنون فکر کرده اید، زمانی که خسته هستید، زمانی که ناامیدی تمام وجود شما را دربرگرفته، چگونه میتوانید انگیزه تان را افزایش دهید؟ در ادامه این مقاله قصد داریم توضیحات کامل تری را خدمت شما شرح دهیم.

رفتاری همانند انسان‌های با انگیزه داشته باشید


اگر بی حوصله اید، اگر هیچ انگیزه ای برای درس خواندن ندارید، باید خود را فردی سرشار از انگیزه تصور کنید. چنین رفتاری کمک می کند، به محض شروع کار، به آرامی احساس شور و هیجان و علاقه در وجود شما زنده شود.

 

کاری کوچک را به سرانجام برسانید و برای آن برنامه‌ریزی داشته باشید!


سعی کنید برای افزایش انگیزه خود، از دروس آسان شرع کنید. زمانی که مطالب یک درس آسان را به انتها برسانید، انگیزه شما برای ادامه روند کار بیشتر خواهد شد. چه بسا که این کار، تنها سرآغاز موفقیت می باشد. مسلما زمانی که خواندن مطالب آسان را به اتمام رساندید، آمادگی مرور و مطالعه دروس سخت تر در شما ایجاد می شود. پس وقتی حال و حوصله مطالعه دروس را ندارید، از یک کار کوچک شروع کنید تا خاتمه یافتن آن شما را بر سر شوق آورد.

بررسی و اندازه‌گیری میزان پیشرفت ضروری است


دانش آموزی را می شناسم، که از یک برنامه از قبل تدوین شده برای مطالعه و مرور درس ها استفاده می کند. مطمئنا در طی این مسیر خودش نمی داند با چه نتایجی روبرو خواهد شد. اما بررسی و اندازه گیری تلاش های او کمک می کند تا از دلزدگی یا دلسردی دور شود.

در چنین مواقعی برای به دست آوردن انگیزه و پیگیری مجدد اهداف بهتر است قدری به عقب برگردید و نقطه شروع فعالیت تان را بنگرید. در ابتدا در چه مرحله ای قرار داشتید و حال به چه مرحله ای رسیده اید؟

به خودتان یادآوری کنید چگونه توانستید موانع اولیه و ترس های شروع مطالعه را با موفقیت پشت سر بگذارید. زمانی که پیشرفت تدریجی تان را مرور کنید از موفقیتی که تاکنون به دست آورده اید احساس لذت خواهید کرد و انگیزه و اشتیاق شما برای از سر گرفتن اهداف در شما به وجود خواهد آمد.

کار سخت‌تر را در ابتدا بگذارید!

زمانی که به کارهای روزمره و دروسی که باید مورد مطالعه قرار دهید، فکر می کنید مطمئنا نگرانی ها و اضطراب هایی به سراغ شما می آید. اینکه چگونه و چه زمانی تمامی این کارها را صورت دهید. زمانی که سخت ترین کار موجود در فهرست را شروع کردید و به پایان رساندید، مطمئنا احساس می کنید بار سنگینی از دوش تان برداشته شده است. مطمئنا زمانی که احساس آرامش بیشتری به شما انتقال پیدا کرد، باقی روز را میتوانید با اعتماد به نفس بیشتری انجام دهید.


کلام آخر

هیچ وقت نمی‌شود در مورد موفقیت صحبت کنیم اما سخنی از انگیزه به میان نیاید. انگیزه، نیرویی است که همیشه ما را به جلو می ‌راند. عاملی که در شرایط سخت، زمانی که دیگر امیدی برای ‌مان باقی نمانده یا هنگامی که شکست، تمام قوای ما را گرفته وارد صحنه می‌شود و ما را به تلاش دوباره وا می‌دارد. تلاش همیشه به موفقیت می‌رسد اگر از آن خسته نشوید.


منبع : آکادمی تیزهوشان




لطفا به قوانین نشر محتوا در فضای مجازی احترام گذاشته و از انتشار مجدد این فایل ها خودداری کنید.

بازدید : 663
یکشنبه 21 دی 1399 ساعت : 18:13 ب.ظ

نظرات

کد امنیتی رفرش

407
مطلب
+ 10
افراد آنلاین
+465
بازدید امروز
4,242
بازدید دیروز
86,792
بازدید ماه
3,182,118
بازدید کل
دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
تقویم روز