آموزگارکوشا : اول تا ششم ابتدایی , نمونه سوالات پایه ششم آموزگارکوشا : مرجع نمونه سوال امتحانی و آزمون - معاون وزیر آموزش و پرورش: نظام آموزشی ایران گرفتار اختاپوسی به نام كنكور است

مطالب برگزیده

کلاس ششم  
 کلاس پنجم  کلاس چهارم کلاس سوم
 کلاس دومکلاس اول
 ارزشیابی  مطالب جالب
فال روزانه بانک سوالات پیک نوروزی نرم افزارهای رایگان
لینک لینک لینک لینک

معاون وزیر آموزش و پرورش: نظام آموزشی ایران گرفتار اختاپوسی به نام كنكور است


معاون وزیر و رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی كشور گفت: نظام آموزشی ما گرفتار اختاپوسی به نام كنكور است كه باید از بین برود.

http://file.mihanblog.com//public/user_data/user_files/581/1741573/9809c361333.jpg

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام ذو علم در مراسم بزرگداشت مقام معلم كه توسط مدیریت آموزش و پرورش ناحیه یك قزوین برگزار شد،افزود: زمانی تحول و چرخش بنیادی اتفاق می افتد كه تعلیم و تربیت از آموزش صرف به سمت تربیت و پرورش سوق یافته و مانع كنكور از بین برود.

این مسئول گفت: اگر به مرحله ای برسیم كه دانش آموزان از همان مقطع ابتدایی با مهارت و فنون مختلف آشنا شده و نسبت به تحصیل در هنرستان علاقمند شوند آن موقع است كه بخشی از اهداف سند تحول بنیادین ما تحقق یافته و پیشرفت كشور تضمین می شود.
 
وی اضافه كرد: امروز در دبستان های ما عنصر كار و تلاش مورد كم توجهی قرار گرفته و دانش آموزان ما در ورود به انتخاب رشته علاقه بیشتری به رشته های شاخه نظری دارند در حالی كه نظر بدون عمل معنایی ندارد.

حجت الاسلام ذو علم ادامه داد: جامعه ما امروزه در نتیجه همین كم توجهی دچار سستی و بی حالی شده و آموزش و پرورش در جهت تحقق این هدف در اجرای برنامه درسی ملی بنا دارد پنج عنصر هدف را از آغاز در مدرسه متبلور كند.

به گفته وی پنج عنصر اهداف در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ایران تعقل و تفكر و اندیشه ورزی، ایمان مبتنی بر تعقل، علم و معرفت، كار و تلاش و اخلاق هستند كه كلاس های درس باید محیط تحقق این اهداف باشند.

معاون وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: امروز متاسفانه نقطه ثقل برنامه درسی ما بر روی علم، آن هم تست زدن و آماده كردن دانش آموز برای شركت در كنكور متمركز شده و تامل ورزیدن و نگاه پژوهشی چندان مورد توجه قرار ندارد.

حجت الاسلام ذو علم خاطرنشان كرد: این در حالی است كه در راهكار یابی و جستجوی افق های تربیتی باید پژوهش كردن مورد توجه باشد و همین، آسیب امروز نظام آموزشی است.

این مسئول افزود: كتابی كه تالیف می شود و یا آیین نامه ها و بخشنامه ها همگی مقدمه تحقق اهداف نهاد تعلیم و تربیت هستند و این معلمان و مدیران مدرسه هستند كه به عنوان راهبران تربیتی و آموزشی نقشی مهم در خصوص این تحول ایفا می كنند.

خیرالله رحمانی مدیركل آموزش و پرورش قزوین نیز در این مراسم گفت: شعار اصلی ما در آموزش و پرورش اجرای سند تحول بنیادین براساس ساحت های شش گانه است تا درپرتو این سند نورانی كه مورد تایید رهبر معظم انقلاب قرار دارد، دانش آموزان را به مراتبی از حیات طبیه رهنمون سازیم.

وی افزود: پیشگیری از آسیب های اجتماعی زمانی محقق می شود كه فراتر از حرف و در عمل معلمان در كانون توجه جامعه قرار داشته باشند.

این مسئول همچنین گفت: عدم توجه كافی به آموزش و پرورش آسیب های جبران ناپذیری به جامعه وارد می كند.

نظرات

     
    لبخندناراحتچشمک
    نیشخندبغلسوال
    قلبخجالتزبان
    ماچتعجبعصبانی
    عینکشیطانگریه
    خندهقهقههخداحافظ
    سبزقهرهورا
    دستگلتفکر
    [Comment_Page]

    تصویر ثابت

    ساخت وبلاگ در میهن بلاگ

    شبکه اجتماعی فارسی کلوب | اخبار کامپیوتر، فناوری اطلاعات و سلامتی مجله علم و فن | ساخت وبلاگ صوتی صدالاگ | سوال و جواب و پاسخ | رسانه فروردین، تبلیغات اینترنتی، رپرتاژ، بنر، سئو